Grafisk design – 5 tips til fremragende design
Eksempel på fremragende grafisk design

grafisk Design er mere end bare det visuelle aspekt

Skarp og lækkert grafisk design får modtageren til at føle noget bestemt. Det kan signalere virksomhedens værdier eller lægge op til handling fra målgruppen – også helt uden et skrevet ord. Stærke brands er klar over præcis det, som deres design får deres målgruppe til at føle, da de typisk har lagt en brandstrategi og får hjælp af en dygtig grafiker, eller et dygtigt grafisk designbureau

Prøv at tænk over hvilke signaler og følelser du gerne vil sende til din specifikke målgruppe. Skal budskabet fx fremstilles meget corporate, innovativt, ungt eller klassisk? Skal du udvikle en kampagne, hvor alle elementer taler ind i samme designsprog? Eller noget tredje?

Uanset hvad, så kan en grafisk virksomhed, med god forståelse for brandstrategi, sikre en tydelig overensstemmelse mellem det du vil kommunikere og det du faktisk kommunikerer.

GRAFISK DESIGN SØRGER FOR AT DU…

      • Skiller dig ud
      • Skaber blikfang
      • Styrker dit brand
      • Opbygger genkendelighed

5 tips når en grafisk designer går design-amok

1. Konsistent

Når du laver grafisk design, er det afgørerende at designet overholder reglerne fra designguiden eller at der udarbejdes specifikke regler for et givent projekt. Dermed bliver udtrykket ensartet på alle platforme – fra digitalt til print.

2. Fleksibilitet

Designet skal også være let at tilpasse – så det skaber de bedste betingelser og mest mulig fleksibilitet for at blive anvendt på forskellige platforme. Tænk også på hvor det grafiske design skal leve i fremtiden.

3. Simpelt og genkendeligt

Simpelt grafisk design er ofte lettere at huske end mere kompleks design. Undgå at bringe for mange budskaber og elementer sammen, da det ellers hurtigt bliver mudret og budskabet bliver uklart.

4. Autentisk

Kvaliteten skal selvfølgelig være i top, og designelementerne skal kommunikere det relevante budskab. Ellers får man hurtigt følelsen af at noget er “off”.

5. Kraftfuldt

Designet skal “ville noget”. Ellers ryger det i glemmebogen, og så er det ligegyldigt hvor godt budskabet var. Derfor er det vigtigt at idenficere og fremhæve de vigtigste elementer og koble det sammen med budskabet.

Godt design bliver ikke lavet med lukkede øjne

Til gengæld kan det gå op i en højere enhed, så længe man arbejder udfra en klar brandstrategi, visuel identitet og arbejder med en dygtig grafiker eller grafsk designbureau.

Hos Epilog hjælper vi bl.a. vores kunder med grafisk design – læs mere om dette her

HAR DU OGSÅ LÆST?

No Results Found

The page you requested could not be found. Try refining your search, or use the navigation above to locate the post.