Sådan laver du copywriting, der sælger

Tekster skal sælge til din målgruppes inderste følelser

Copywriting er tekstforfatning, der får din læser til at gøre noget. Det er tekster, der overbeviser læseren om at reagere. Det er en følelsesmæssig aktivering.

Mange steder omtales copywriting som salgstekster. Og ja, teksterne skal sælge, men der er mere i det. For hvornår har du rent faktisk lukket et salg? Hvornår har du været overbevisende nok til, at du har fået læseren konverteret til kunde? Vi skal langt ud over tomme ord, floskler og ’kom og køb’-retorik.

Copywriting er salgspsykologi. Det er adfærdspsykologi. Det er en forståelse for, hvordan menneskers hjerner og følelser fungerer.

SKRIV TIL DEN RIGTIGE MÅLGRUPPE

Det er ikke svært at skrive ord. Men det kræver skills at skrive ord, der fanger de rigtige mennesker. Brug dine kunders viden og omdan den til spiselige tekster, der er nemme at forstå for dem, der skal forstå dem.

Det gør du ved at:

Forstå dine kundes produkt eller service: Præmissen for at kunne skrive tekster på vegne af din kunde, er at forstå hvem de er, hvilket produkt eller service de sælger – og hvem de sælger til. Det er det uundgåelige forarbejde, der skal til for at kunne formulere tekster, der repræsenterer din kunde og engagerer deres målgruppe.

Sætte rammen og skabe konceptet: Der kan tages mange greb på din kundes tekstforfatning, men vi skal vælge ét. Når retningen er sat, kan vi begynde at konceptualisere og finde ind til kernen af kundens budskaber.

Producere og distribuere: Når du sidder med viden om din kunde og deres virksomhed – og I har skabt rammen for, hvad teksterne skal kunne – starter produktionsapparatet og dine tekster bliver til. Kunden får dem i hænderne, når det endelige punktum er sat og kunden står nu som ejer af velformede tekster, der kan få liv ude på dine platforme.

GOD COPYWRITING:

    • Overbeviser og fastholder nye og eksisterende kunder
    • Fremstår professionel og vidende
    • Har en vinkel, der gør dig anderledes end dine konkurrenter
    • Sælger til flere – og tjener flere penge

COPY ER ALLE STEDER

Man kan finde copywriting i reklamespots, på hjemmesider, i emails, blogposts, på sociale medier. For at nævne nogle få. Her bliver det synligt, hvor essentielt god copywriting er for stort set alle typer virksomheder.

Søger du en copywriter i København er vi her for at hjælpe. Vi trækker på ressourcer der, ligesom et copywriting bureau, har styr på salgspsykologi, grammatik og tekstopbygning.

HAR DU OGSÅ LÆST?

No Results Found

The page you requested could not be found. Try refining your search, or use the navigation above to locate the post.